Combo - komin i czapka.


Do komina pokazanego 2 dni temu dorobiłam czapkę - tak się prezentuje cały komplet. Bardzo ciepły! Założyłam tylko na chwilę do zdjęcia i prawie się ugotowałam ;-)

Włóczka - Combo (Himalaya) pół na pół wełna z akrylem 40m/100g. Na taki komplet potrzeba 40 dag (2,5 motka na komin i 1,5 na czapkę). Komin robiłam na drutach 15, a czapkę na 12.

Czapka zrobiona jest na okrągło (na drutach z żyłką) w całości dżersejem. Nabrałam 32 o. i przerabiałam prosto do wysokości 21 cm. Teraz równomiernie na całym obwodzie czapki zamykamy 4 o. (6 o. prawych, 2 o. razem na prawo), powtarzamy to zamykanie jeszcze 2x w co drugim okrążeniu i 1 x w kolejnym. Zostaje nam na drucie 16 o. które ściągamy mocno nitką. Taka czapa ma ok. 27 cm wysokości i 55 cm w obwodzie.
Zapomniałam - próbka wzoru: 8 o. = 14 cm (w przypadku czapki próbkę lekko naciągamy).

Luźny pompon zrobiłam owijając nitkę na dłoń (dosyć dużo owinięć). Następnie związałam pasmo w jednym miejscu i przecięłam nitki. Pozostaje tylko wyrównać za długie nitki i przyszyć pompon do czapki.
Jak widać przy przerabianiu na okrągło kolory układają się w skośne paski.






 Pod linkiem do pasmanterii zdaje się nie ma w tej chwili tej wielokolorowej - ale sezon dopiero się zaczyna, więc pewnie będzie dostawa.



Komentarze

  1. Skośne paski dały super efekt.
    Chyba kupię sobie takie grube druty i też wydziergam będzie w sam raz na mrozy:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zwykle inspirujące świetne dzianiny Jest Pani genialna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super a nie 'gryzie' ta welna? :) ja kiedys robilam podobnego grubaska ale nosic nie moglam bo mnie strasznie drapal :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie gryzie, jest całkiem miła w dotyku.

      Usuń
    2. dzięki za odpowiedź, w takim razie mogę się rozejrzeć za jakimiś kolorkami :D

      Usuń
  4. Na ile oczek był robiony komin? Będę wdzieczna za odpowiedz. Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam dokładnie bo robiłam go półtora roku temu - z tego co udało mi się policzyć na zdjęciu to chyba 45o.
      Ale najlepiej zawsze zrobić sobie próbkę, zmierzyć jaki się chce obwód i policzyć :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty