Jeszcze grubsza wełna

- na drutach nr 20! Przydałyby się nawet grubsze ale nie mam ;-)

Robi się płaszczyk, włóczka - tak jak to widać na kolejnym zdjęciu to Big Bang (Alize) 46% wełna, 34% akryl, 20% poliamid. Na banderolce podano druty 12 - 15 co jest grubym nieporozumieniem wg mnie, powinno być raczej 20 - 25 :-).

Jest więcej kolorów - TUTAJ można podejrzeć oraz zobaczyć filmiki z alternatywnymi sposobami przerabiania tej grubej włóczki  (również bez użycia drutów) :-) 
Jeszcze nie próbowałam - ale spróbuję! Płaszcza jednak się tak nie da zrobić...


Włóczka ma bardzo ciekawą strukturę bo składa się z dwóch pasm połączonych ze sobą co kawałek cienką nitką, dodatkowo jedno  z tych pasm jest wielokolorowe co w gotowej robótce daje efekt melanżu.

Nie jest łatwo przerabiać coś tak grubego, po pewnym czasie bolą ręce i trzeba robić przerwy. Ale za to po każdym przerobionym rzędzie przybywa 2 cm robótki ;-)

Robię w całości na drutach z żyłką (z żyłą! Knit Pro) żeby uniknąć zszywania - szew przy takiej włóczce byłby bardzo gruby.


A na zdjęciu obok zrobiona wcześniej czapka - grubość wełny przy poprzedniej nie robi specjalnego wrażenia, ale też gruba!
To Pure Wool (Gazzal) - 100% wełna australijska, robiłam na drutach 12 i na taką czapkę z odwijanym brzegiem wyszło ok. 150 g.



Robiłam z niej również sweter męski - ale na razie nie mogę pokazać bo to praca dyplomowa pewnego młodego projektanta, więc musi poczekać na oficjalny pokaz :-)



Komentarze

  1. Podoba mi sie Twoj "grubas", nigdy jeszcze nie widzialam tak grubej wloczki. Dzianina wyglada pieknie, szkoda, ze lapy bola ale widac, ze warto.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach :-) Powaliła mnie ta włóczka! Myślę, że płaszczyk będzie super. Ja na razie robiłam najgrubszą swoją dzianinę na drutach 15 i to była po prostu ciężka praca :-) Ciekawe jakie będzie zużycie przy tej grubości?

    OdpowiedzUsuń
  3. Włóczka niesamowita! Ale współczuję drobnym dłoniom. Ciekawa jestem końcowego efeku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko! ale grubas ! Na pewno szybko zrobisz ten płaszcz, ale ramiona będą bolały.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękności:). A mogę się uśmiechnąć o wzór na czapkę?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki ogólny tylko, czapka przerabiana na okrągło na drutach z żyłką: na ściągacz (2p./2l.) nabrałam 40 o. i robiłam na długość 13 cm, następnie dodałam równomiernie 5 o. ( po 1 w miejscu każdego warkocza) i przerabiałam: warkocz z 4 o. p., 1 o. l., 3 o. p. 1 o. l. - powtórzyć 5x. Gdy czapka miała ok. 30 cm na zakończenie odjęłam równomiernie na całym obwodzie 3 x po 5 o. w co drugim okr. i 3 x 5 o. w każdym okr. - resztę oczek ściagnąć nitką. Czapka ma ok. 37 cm długości.

      Usuń
  6. Oj, jaki grubas. Chyba ciężko robi się na takich monstrualnych drutach. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super sa grube druty. Ja sobie zrobilam sama w markecie budowlanym kupilam okragle patyki, co jak te;
    https://www.google.com/search?q=dowel+rods&biw=1787&bih=826&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2Rl9VJPtBMmhyASEjoK4Bg&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAg&dpr=0.9
    A potem dremele opilowalam koncowki, przepilowalam pila i juz. Na koncach zalozylam grube gumki recepturki.
    pozdrawiam i milego dziergania zycze!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie się zapowiada :-) Ciekawe ile wyjdzie włoczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hi hi, niezła włóczka. A Pani przy niej wygląda jak krasnoludek ;)
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  10. łał, ale włóka :D czekam na efekt końcowy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty