Knooking

 Znacie taką technikę? Coś pośredniego pomiędzy robieniem szydełkiem a na drutach, a w zasadzie robienie na drutach za pomocą szydełka... ;-)
Ja spotkałam się z tym niedawno i postanowiłam spróbować.

Filmy instruktażowe można znaleźć na YT, np. TU, albo TUTAJ cały kurs.



Do Knookingu są specjalne szydełka z dziurką na końcu do przewleczenia pomocniczej nitki - takie o - ale nie miałam więc zrobiłam sobie tymczasową prowizorkę, żeby spróbować. Do zwykłego szydełka przykleiłam nitkę taśmą klejącą. Da się robić chociaż na dłuższą metę nie polecam - już mi raz spadły oczka jak się nitka odkleiła...

Tutaj chciałam pokazać że nie ma żadnej różnicy w wyglądzie dzianiny robionej na drutach i knookingiem - tą technika zrobione jest ostatnie 4 cm, a początek na drutach. Grubych bo nr 15 (szydełko też jest nr 15).

Jak dla mnie to wygodniej się robi na drutach, ale to jest technika dla tych co się z drutami nie lubią :-)

Rozważam użycie tej metody przy przerabianiu na okrągło, gdy mamy małą średnicę przerabianej dzianiny i metoda "magic loop" też staje się niewygodna (drutów pończoszniczych nie używam) - np. do robienia rękawiczek, albo początek czapki zaczynanej od czubka gdy jest najpierw  małe kółeczko.




Poza szydełkami z dziurką można podobno użyć do knookingu szydełka tunezyjskiego z żyłką - ktoś ma jakieś doświadczenie? Jak wygodniej? Bo rozważam zakup odpowiedniego szydełka i nie wiem właśnie na jakie się zdecydować.

Komentarze

  1. Ciekawe. Też kiedyś spróbuję. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. JA właśnie spróbowałam ostatnio tunezyjskiego i ściegi wyglądają podobnie i sam zamysł też. W sumie poza tym, że w tym knookingu można używać szydełka bez nitki jak zwykłego to chyba niczym nie rożni się od tunezyjskiego.

    Co to za grrrrubaśna włóczka? Fajny.... komin(?) się zapowiada. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szydełko się może nie różni ale technika przerabiania tak. To nie są ściegi szydełkowe tylko identyczne jak na drutach.
      A włóczka to 100% wełna Pure Wool (Gazzal) i robi się z niej sweter - praca dyplomowa pewnego młodego projektanta :-)

      Usuń
  3. Ciekawe, osobiście wolę druty ale masz rację w zastępstwie drutów pończoszniczych idealna metoda :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie niedawno wykorzystywałam szydełko do elastycznego zakończenia robótki - druty mi się plątały przy tym, szydełko było w sam raz. Nie wiedziałam, że ta technika ma specjalną nazwę. Pozdrawiam Halina

    OdpowiedzUsuń
  5. Czego to ludzie nie wymyślą :) Mnie pomysł podoba się bardzo

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł. Lubię robić na drutach. Myślę, że takie szydełko ułatwiłoby niektóre ściegi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy takie szydełko z dziurką można kupić gdzieś w necie? Bo w swojej pasmanterii to już o szydełko tunezyjskie pytałam... zabili mnie śmiechem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znalazłam w e-pasmanterii :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty