Olimpijska czapka.

 Na forum robótkowym wywiązała się dyskusja nt wzoru jakim zrobione są czapki naszej Reprezentacji Olimpijskiej i postanowiłam zrobić podobną, akurat miałam w domu potrzebny zestaw kolorów.

Włóczka  Nepal (Drops) druty nr 4 (początkowe 3 cm) i 5.


Chyba rzeczywiście to nie jest dokładnie ten wzór - ale podobny :-) Zresztą nie jestem pewna czy olimpijskie czapki nie są robione na maszynie i może się nie dać odtworzyć dokładnie tego wzoru...
 Czapka robiona jest w okrążeniach i w tym wypadku wzór robimy tak: 1 okr. same o. prawe, 2 okr. - 1 o. p., 1 o. l. - powtarzamy stale te 2 okrążenia. Wzór wychodzi nam na lewej stronie robótki! A to dlatego że w okrążeniach łatwiej przerabia mi się prawe oczka niż lewe a w takim układzie prawych jest więcej :-)




Tutaj jeszcze zdjęcie jak wygląda druga strona wzoru.

Komentarze

  1. A ja myślę że to ten ścieg - tylko z cieńszej włóczki - Twoja czapa mi sie bardziej podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. znalazlam zbliżenie i chyba jednak nie dokładnie ten... może jakies oczka wbijane rządek niżej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może - ale nie zależy mi żeby żeby była kropka w kropkę identyczna więc nie zamierzam kombinować więcej :-)

      Usuń
  3. Super .Tez robiłam czapkę olimpijska i jeżeli masz ochotę to rzuć okiem na moim blogu . Twoja wersja wzoru jest bardziej zbliżona do oryginału .Mam jeszcze włóczkę i chyba się pokuszę w/g twojej rozpiski z oczkiem niżej .Moja to wersja białej czapki prezentowanej na pokazie strojów przed olimpiada .Zrobiłam taka szarą i bardzo przypadła do gustu dzieciom ,wiec powtórzyłam w 3 kolorach .Oryginał zdecydowanie zszedł z maszyny .

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobnym wzorem zrobilam sweter dla mojej corci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdzisiu to dokładnie ten sam ścieg, a myślałam że projekt z Soczi jest Twój-Super!

    OdpowiedzUsuń
  6. W każdym razie Twoja jest super! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoja czapka jest śliczna! Nasza reprezentacja wygląda super w kurtkach i czapkach. Trochę może w kontekst wciął się premier Miller, no ale trudno:(
    A co to znaczy "do wzięcia"?:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie zrobiłam sobie taką czapeczkę ale w innych kolorach.Dziękuję za pomysł i wzór.Udostępniłam ją na moim profilu na Facebooku.Pozdrawiam Alina Królikowska

    OdpowiedzUsuń
  9. czapka super też mysle o zrobieniu,ale to po sezonie pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja myślałam, że tylko mi się podoba :) i że tylko ja taka chcę :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej! Też myślę o takiej czapce w innych kolorach. Super realizacje!!! Lubię tu zaglądać, mnóstwo inspiracji. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. może mężu zrobię. Dzięki

    OdpowiedzUsuń

  13. Dzięki Tobie zrobiłam kilka takich czapek....wszyscy chcooom:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, szczerze nigdy nie robiłam na drutach ale widząc tą czapkę chcę spróbować 🥰 Czy są potrzebne druty z żyłką czy mogą być zwykłe ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrobić na 4 drutach pończoszniczych, można też na prostych drutach i potem, na koniec zszyć.

      Usuń
  15. Bardzo ciekawy arykuł. Pozdrawiam serdecznie autora.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty