Letnia sukienka Sunny

 Ażurową sukienkę zrobiłam na szydełku z bawełny Sunny - nazwa włóczki jak najbardziej adekwatna do modelu :)
W wersji bez podszewki (haleczki) raczej jako plażowa bo jednak mocno prześwituje.

Włóczka Sunny (Cheval Blanc) kolor bardzo jasny beż - 45 dag, szydełko nr 3 i 3.5. Rozmiar 36 (ok. 84 cm dł.).

Sukienkę robiłam na podstawie zdjęcia, niestety nie wiem skąd pochodzi model.

Wzór to 4 potrójne słupki (3 razy nawijane) wkłute w jedno oczko, ominąć 3 o. pop. rzędu + 2 rzędy półsłupków. Całość powtarzamy.

Zaczyna się od spódnicy robionej w okrążeniach, dół rozszerza się stopniowo i równomiernie na całym obwodzie. Do tego przyszyta jest góra sukienki robiona w dwóch częściach w poprzek.
 To jest połowa przodu i tyłu - prosty pas z krótszą częścią pod pachą.

To samo złożone na pół - czyli widzimy połowę przodu (albo tyłu, bo wygląda tak samo).

Robimy dwie takie części, zszywamy kawałek z tyłu i przyszywamy całość do spódnicy.


Tak wygląda tył sukienki.   


Dekolt przodu pozostaje niezszyty - przez zrobione w pierwszym rzędzie dziurki przeplatamy sznurowanie.


Komentarze

  1. super! ja bym pewnie od razu wywaliła sznurowanie, ale ogólnie bardzo mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała ! Rewelacyjny wzór.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, przyłączam się do poprzedniczek - świetna sukienka i zdecydowanie nie tylko nazwą przywołuje lato.

    Dzięki za wyjaśnienie w jaki sposób ją wykonałaś.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna sukienka i duży talent.
    Bardzo mi się podoba, ale co pd sukienkę włożyć?

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudna sukieneczka świetnie i pomysłowo wykonana
    !

    OdpowiedzUsuń
  6. Sukieneczka extra i Ty pięknie w niej wyglądasz!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, przekażę modelce - to nie ja :-)

      Usuń
    2. Sukienka świetna... lekka, zwiewna, idealna na letnie dni... Bardzo mi się podoba :) pozdrawiam

      Usuń
  7. ciekawy wzór jeszcze nim nie robiłam,ale spróbuję. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podoba mi się Pani pomysł! I wykonanie jak zawsze bez najmniejszych zastrzeżeń! Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wzór prościutki, krój prościutki a efekt powalający! Zazdroszczę pomysłowości i dziękuję za opis ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podobną widziałam ostatnio w filmie Meine erfundene Frau (Moja wymyślona żona)na Jennifer Aniston

    OdpowiedzUsuń
  11. aaa widziałam taki wzór już gdzieś, hmmm zaraz zaraz :)
    p.s. nowy wygląd bloga i proszę bardzo - okazuje się, że masę rzeczy, które wydziergałaś ominęłam jakoś... a teraz swobodnie mogę je dostrzec :)

    OdpowiedzUsuń
  12. no i już wiem, taką sukienkę miała Jennifer Aniston w filmie "żona na niby" ;) dowód:
    http://www.filmweb.pl/film/%C5%BBona+na+niby-2011-554812 ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie! :-) Nie widziałam tego filmu, sukienkę robiłam na zamówienie - dostałam zdjęcie na wzór i nie była na nim Jennifer Aniston :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Komentarz będzie widoczny na stronie gdy go przeczytam :-) (włączone moderowanie komentarzy)

Popularne posty